Naar het noorden …

9 juni 2023 - Pocatello, Idaho, Verenigde Staten

Lieve allemaal,

We zijn in Pocatello, onze laatste halte voor Yellowstone National Park.

De rode rotsen en de droge woestijn hebben we ver achter ons gelaten ! We zijn ruim 600 km. naar het noorden ‘opgeschoven’. De reis ging langs hoge bergen (met nog best wat sneeuw op de toppen) en door groen heuvelland. Heel goed vergelijkbaar met een reis door Duitsland of Oostenrijk. We passeerden Salt Lake City, het centrum van de Mormonen. Ook in het iets noordelijker gelegen Ogden, waar we overnachtten was de invloed van de Mormonen goed merkbaar. Bij ‘Jeremiah’, waar we ‘s avonds gingen eten stonden geen alcoholische dranken op de kaart. En ook aan de bar werd geen alcohol geschonken. Maar wie het aan tafel bestelde, die kreeg zijn biertje gewoon !

Vandaag reden we door een prachtige, deze keer groene canyon langs de snelstromende Logan River. Cees werd helemaal enthousiast toen we Rick’s Spring ontdekten, waar het water met kracht uit een gespleten rots tevoorschijn komt …

De wegen zijn goed, maar de afstanden groot. Vol  goede moed gingen we richting Bear Lake, waar toch vast wel een leuk terrasje aan het water te vinden zou zijn. Maar dàt valt tegen hier in de V.S. ! We bereikten een groot kruispunt bij het meer met op alle hoeken fastfood restaurants. Hoewel het pas 11 uur in de ochtend was, zat men massaal al aan de frites, hamburgers en enorme milkshakes. Het meer kon je niet echt bereiken en een terrasje hebben we niet gezien. Onze (eveneens enorme) bekers koffie hebben we toen maar meegenomen in de auto.

Het plaatsje Soda Springs beloofde ons de eerste vulkanische activiteit richting Yellowstone: de eerste geyser van onze reis: de Soda Springs Geyser, de enige zgn. ‘captive geyser’ ter wereld. De minerale bronnen werden ontdekt tijdens boringen en zijn daarna zodanig door mensen gereguleerd dat de geyser elk uur uitbarst. Hij spuit dan 21 meter in de hoogte met flink wat geluid: ‘like a mad dragon’ …! Grappig, maar het doet toch wat gekunsteld aan, vinden wij.

Vanaf morgen zullen we het echte vulkanische werk en nog veel meer gaan zien: Yellowstone, here we come !!!

Veel groetjes van Cees en Alma uit Pocatello, Idaho, USA.

1. Caroline:
    10 juni 2023
    Zo te lezen genieten jullie met volle teugen van deze prachtige reis. Door het gezellige schrijven, geniet ik ook volop mee. Soms is het net of ik er zelf bij ben en dan vooral op de plaatsen waar wij ook geweest zijn. Leuk ook om wat verdere uitleg van jullie te krijgen indut verslag. Top!
  2. Marja en Jacques:
    10 juni 2023
    Wij hebben hetzelfde Caroline.
    Wij maakten de reis met onze kinderen. Een onvergetelijke ervaring.
  3. Frans en Jenny:
    Hoi Cees en Alma

Hier weer eens een reactie van ons vanuit een zomers Nederland waar we nu ook genieten van de zon en hoge temperaturen We genieten nog steeds van jullie reisverhalen maar vooral van de prachtige foto,s die jullie verhaal ondersteunen.
    Geniet er van.
  4. Ria de Bruin:
    10 juni 2023
    Wat een belevenissen. Wij zijn hier nooit geweest. Het voelt voor ons als meeliften op jullie foto's en video's. Geweldig en overweldigend. Geniet nog van de verdere reis. Wij genieten van de Noordzee met een heerlijk windje uit zee, goed uit te houden.
  5. Ger van der pluijm:
    10 juni 2023
    lieve alma en cees.We hebben weer genoten van uw verslag.We zijn in gedachten met jullie op stap.Het verslag is duidelijk en plezierig geschreven.De foto,s zijn weer erg mooi en worden dus bewaard.We wensen jullie nog een fijne voortzetting van jullie avontuur,een goede en veilige reis en tot jullie volgend verslag.De foto,s worden bewaard op de gebruikelijke wijze.liefs Paula eb Ger
  6. Joke:
    10 juni 2023
    Fantastische reis alma en cees! Mooie foto's!!
    Blijf maar lekker genieten van alles😎🍀
  7. Lous:
    10 juni 2023
    En nu een meer 'groen' gekleurd verslag. Grazige weilanden, sneeuw, kolkende watertjes!
    Inderdaad is het landschap van kleur veranderd.
    Gezellige terrasjes aan het water? Niet dus!!! Jammer, als je daar nu juist naar uitgekeken had.....
    Inmiddels gaat het prachtige weer hier nog steeds door: vandaag meer dan 30 graden.
    Er wordt weer volop gesproeid overal.
    Mooie foto's maken jullie!!!
    Groetjes van Johan en Lous