Het niet meer zo Wilde Westen …

19 juni 2023 - Pendleton, Oregon, Verenigde Staten

Lieve lezers,

Denkend aan het Wilde Westen kom je al snel op beelden van cowboys en paarden, eindeloze prairies met grazend vee en dorpjes waar de saloon een centrale plek inneemt. Die romantische ideeën hebben we wat moeten bijstellen… Wel de uitgestrekte prairies, die zagen we nog volop, soms met vee, ook afgewisseld met enorme graanvelden. Maar het sfeertje van Bonanza, Rawhide of Billy the Kid troffen we toch echt nergens aan.

In het stadje Pendleton waar we nu een nachtje logeren, is nog wel wat van het ruige cowboybestaan bewaard gebleven. Je vindt hier allerlei westernwinkels waar je bijv. cowboyboots op maat kunt laten maken en jaarlijks wordt er een groot rodeo festijn gehouden.
Er zijn standbeelden van beroemde cowboys en een schoolgebouwtje uit 1879, waar een rijke weduwe, mevrouw Byrd voor wat onderwijs zorgde.
Allemaal niet erg ‘‘wild’ dus !

Eerder deze week bleven we speciaal een dag extra in de stad Clarkston in de staat Washington om daar de spectaculaire Hell’s Canyon te gaan bekijken. Een kloof die de beroemde Grand Canyon in diepte nog zou overtreffen. Maar na aankomst in het stadje bleek die indrukwekkende plek nog 248 kilometer verderop te liggen (alleen bereikbaar over een smalle, grotendeels onverharde weg). En enkele reis, dus je moet ook nog weer terug ! Tja, Amerikanen kijken niet op een paar kilometer. Maar wij dachten: weet je wat, we rijden een klein stukje de kloof in (die inderdaad prachtig was) en gaan daarna lekker wandelen langs de bijbehorende Snake River.

De zon scheen, het was lekker warm en overal renden eekhoorntjes rond.
Zo heb je ineens een relaxte dag zonder spektakel. Heerlijk !
Genieten zit ook in hele kleine dingen …

We staan aan het begin van de laatste week van onze fantastische reis.
Morgen rijden we naar Portland, waar we drie dagen blijven. En daarna naar Olympic National Park, dichtbij Seattle. Van grote stad tot ruige natuur, we laten ons gewoon weer verrassen…

Ook nu weer veel dank aan iedereen die een leuke reactie onder ons reisverhaal schreef !
We lezen alles met veel plezier !
Groetjes uit Pendleton, Oregon van Cees en Alma.

1. Marcoen:
    19 juni 2023
    Mooi om jullie reisverhaal weer te lezen en te volgen waar jullie zijn.
    Inderdaad, afstand is relatief en in Amerika denken ze daar heel anders over... Wel lekker om even te relaxen, dat kan zo te zien in de prachtige natuur daar!
    Goede reis naar Portland, is ook een hele leuke stad!
  2. Thea en Jacques:
    19 juni 2023
    Wat een variatie in landschappen komt er voorbij als we door jullie reisblogs mee lezen en in gedachten mee reizen. Daar leggen jullie ook heel wat kilometers voor af. Benieuwd naar jullie indrukken van Portland. Goede reis, enjoy!
  3. EMMY:
    19 juni 2023
    Wat een prachtige reis je neemt ons weer mee in je verhalen. Zo leuk om te lezen het brengt voor ons ook weer de herinnering terug van 20 jaar geleden !!
    Geniet nog samen goede reis !!
  4. Ger van der pluijm:
    19 juni 2023
    lieve alma en cees.Weer bedankt voor de bijzondere foto,s van het wilde westen en wat er nog van overgebleven is.Het is een compleet andere wereld dan wij gewend zijn.de overweldigende natuur doet je steeds versteld staan wat er de laatste millioenen jaren is gebeurd aan erosie-eruptie-klimaatveranderingen en rivieruitslijpingen.we lezen dat jullie al enigsinds aan de terugweg zijn begonnen.daarom nogmaals wensen we jullie nog veel reisplezier en uithoudingsvermogen,want vermoeiend zal deze reis wel zijn.houdoe he.liefs paula en ger