Las Vegas, groot, groter, het grootst …

30 mei 2023 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Op een mooie Pinksterdag kwamen we aan in Las Vegas.

Het werd onze langste Pinksterdag ooit, want door het tijdsverschil kregen we maar liefst 9 uur extra ! Terwijl jullie thuis zo ongeveer naar bed gingen, mochten wij lekker opnieuw aan de middag en avond beginnen.

Hoewel … na een vlucht van bijna elf uur en bij een temperatuur van ruim boven de 30 gr. is ‘opnieuw aan de dag beginnen’ niet het eerste waar je naar verlangt !

Toch ging dat wonderbaarlijk goed.

Met ons hotel op loopafstand van de beroemde ‘Strip’ was de verleiding groot genoeg om al na een uurtje op pad te gaan…

En jawel, alles wat je ooit over Las Vegas gehoord of gelezen hebt is waar.

De enorme hotels en casino’s, het ene nog groter en hoger dan het andere zijn meestal volledig ‘over de top’! Een Griekse tempel, de Eiffeltoren en de Arc de Triomphe, Julius Caesar met zijn paleis, het Colosseum, zelfs een miniatuurversie van de Campanile di San Marco compleet met kanaaltjes waar Venetiaanse gondels varen. De casino’s zijn niet te tellen en de meeste zo groot dat ‘ons’ Holland Casino er meteen bij verbleekt ! Er zijn fonteinenshows en zelfs een vulkaan die elke avond een paar keer uitbarst bij het Mirage hotel.

En tussen dat alles raast, 8 banen breed, dag en nacht het verkeer. Grote loopbruggen zorgen ervoor dat je hier en daar toch veilig naar de overkant kunt.

Kortom: Las Vegas houdt je wel wakker …!

Met een pauze van een paar uurtjes in het hotel hebben we het ‘s avonds tot 10 uur volgehouden. Volgens onze berekeningen was het toen in Nederland alweer tijd om op te staan. Maar ja, de avond met alle lichtreclames en spuitende fonteinen in allerlei kleuren wil je natuurlijk ook niet missen.

Vandaag deden we alles nog eens dunnetjes over, incl. een bezoek aan Las Vegas downtown, waar het lang geleden allemaal begonnen is. Vooral Fremont Street Experience is daar heel bijzonder met enorme plafonds waarop lichtshows geprojecteerd worden.

En zijn we ook zelf aan het gokken geslagen ? Zeker even geprobeerd, maar verslaafd zijn we bepaald nog niet want de winst viel behoorlijk tegen tot nu toe. Wie weet, lukt het vanavond nog om wat extra vakantiegeld te verdienen.

Hoe dan ook: morgenochtend halen we onze huurauto op en dan gaat de echte roadtrip beginnen …!

Maar de ‘gekte’ van Las Vegas … die hadden we zeker niet willen missen !

Veel groetjes van Cees en Alma

1. Lous:
    30 mei 2023
    Meteen maar de grote ‘vuurproef’ die Las Vegas heet doorstaan: inderdaad een aanslag op alle zintuigen! Een veelheid van te gekke indrukken, maar inderdaad iets dat je toch ‘ondergaan’ wilt hebben!!!
    En nu op weg naar de volgende ervaring! 💕
  2. Ineke en Ben:
    Wow wat indrukwekkend!!!
    Succes met jullie verdere reis 🚗💨
    Groetjes Ben en Ineke
  3. Ger van der pluijm:
    30 mei 2023
    het wordt weer een onvergelelijke reis.las vegas moet je gezien hebben als je een reis door de USA maakt.jullie verhaal spreekt ons wel aan en is duidelijk hoe daar de sfeer daar is .we wensen jullie nog veel mooie dagen en graag tot het volgende verslag.liefs van paula en ger
  4. Marcoen:
    30 mei 2023
    Tof! Herkenbare verhalen en plaatjes, LV blijft een bijzondere plek. Geniet ervan en goede reis naar jullie volgende bestemming!
  5. Bert Snoeren:
    31 mei 2023
    Las Vegas, mooi om te zien Cees en Alma.
    Nog vele mooie dagen samen,
  6. Thea en Jacques:
    31 mei 2023
    Met een pakkend verhaal worden we gelijk meegenomen in jullie Amerika ervaring! Jullie zijn gelijk in het diepe gegooid met zoveel indrukken en een toch wel 'over the top' decor. Wat een belevenis, veel plezier!
  7. Caroline:
    2 juni 2023
    Las Vegas, tja een en al hectiek, maar geweldig om dat ook mee te maken. Hoort er gewoon bij als je daar bent. Ik geniet nu al van jullie reisverslag.
  8. Ria de Bruin:
    2 juni 2023
    Wat indrukwekkend allemaal. Las Vegas moet je gezien hebben, maar mijn hart gaat uit naar de indrukwekkende natuur die jullie nu al ruimschoots ervaren hebben aan het begin van jullie reis. Wat een belevenissen. Ik zit weer helemaal midden in de reis en in gedachten reis ik mee en geniet er erg van. Het toeval wil dat 1 van mijn therapeuten ook een maand door Amerika trekt, o.a. een stuk van jullie route. Eind volgende week is hij terug en hoor dan vast en zeker zijn belevenissen. Veel plezier met het vervolg van de route en dank dat wij weer met jullie mee mogen "reizen".